Friday 15 November 2013

PANAS!! NGA KOR MING DIHALAU PIHAK BERKUASA SEBAB LANGGAR KAWASAN!!!



Pagi tadi, Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Meng dan sekutunya telah membuka kaunter aduan di Wisma Gerakan Taiping. Apa yang menariknya ialah, dia dan kroninya dengan 'slumber' telah melanggar kawasan. Apa guna Pejabat DAP Taiping yang gah membangun sepanjang pemerintahannya selama hampir 2 penggal? 


"Gerakan mengalu-alukan Ahli Parlimen dan ADUN DAP Taiping untuk selesai masalah rakyat di hadapan Wisma Gerakan harian, jangan buat wayang sahaja."


Persoalan yang saya mahu ketengahkan disini ialah apa mereka buat selama ini dan kenapa Wisma Gerakan juga dipilih sebagai venue utama?


Atas sebab melanggar kawasan, puak-puak sarkas DAP telah dihalau oleh Majlis Perbandaran Taiping atas aduan yang dilakukan oleh Wakil Pengerusi Gerakan Taiping, Soo Kay Ping. Setelah itu, mereka telah berpindah ke perkarangan kedai.

Menurut ura-ura yang didapati, Punca sebenar hal ini berlaku adalah kerana Dato Tan Lian Hoe telah membidas Nga Kor Meng kerana tidak menjalankan tanggungjawab sepanjang Ahli Parlimen Taiping.

Menurut sumber tidak rasmi, laporan polis telah dibuat kerana ada berlaku sedikit provokasi oleh puak DAP, iaitu cubaan mencetuskan sentimen perkauman dengan 'menganjing' kerajaan menindas kaum cina.

Tidak cukup lagikah dengan apa yang kerajaan bagi selama ini? Gambar-gambar boleh lihat dibawah:








KERAJAAN MENINDAS KAUM CINA????







0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hosted Desktops